Przejdź do treści

wycieczki na biegówkach

Propozycja łatwej wycieczki narciarskiej – rajdu na nartach biegowych, śladowych, backcountry, skiturowych czy touringowych (jak zwał tak zwał) dla każdego. Początkujący narciarz też sobie poradzi. Na trasie nie ma niebezpiecznych zjazdów wymagających doświadczenia a widoki z trasy są przepyszne.

Dojeżdżamy samochodem na Polane Zgorzelisko. Obok Stacji narciarskiej jest bezpłatny parking, karczma (nawet dwie).

wycieczka narciarska - polana zgorzelisko

Zapinamy narty i kierujemy się w stronę hotelu. Zostawiamy po prawej ręce bramę wjazdową nieznacznym podejściem i wzdłuż ogrodzenia zaczynamy naszą przygodę narciarską.

Teraz będzie trochę z górki. Łagodnie opadającą drogą zjeżdzamy z najwyższego punktu (1126 m npm) w kierunku Polany Tarasówka.

Po pokonaniu łagodnego i długiego zjazdu oraz płaskiego odcinka dochodzimy do miejsca w którym żółty szlak skręca w lewo. wycieczka narciarska Zgorzelisko - tarasówkaJest tam kierunkowskaz. Po skręcie w lewo łagodny zjazd przez las. Mijamy pierwszy dom, kontynuujemy by po ominięciu kolejnego wyjechać na punkt widokowy. wycieczka na nartach śladowych

Oglądając piękno stworzenia zapiera dech w piersiach.

wycieczka na biegówkach

widok z Tarasówki

Po nasyceniu się pięknymi widokami wracamy 100 m do pierwszego domu i skrajem polany kontynuujemy nasz rajd w kierunku północnym. Mijamy opuszczone szałasy, kolejne polany z których widok może nawet ładniejszy niż z Tarasówki i docieramy do miejsca z którego grzbiet Zgorzeliska zaczyna opadać w stronę Stasikówki (na wysokości kościoła). Jeżeli na Polanie Zgorzelisko zostawiliśmy samochód to w tym miejscu należy zawrócić i po swoich śladach, mając przed oczyma panoramę Tatr maszerujemy w kierunku punktu startowego.

biegówki na Tarasówcewycieczka na biegówkachwycieczka narciarska- Zgorzeliskowycieczka na biegówkach Małe Ciche